Service Elektrikeren tilbyr grønn, kortreist elektriker med kort responstid til både bedrifter og innbyggere i sentrum fra kontoret i Markeveien.

OBS! Artikkelen er mer enn ett år gammel

Tjenester

Nå kan du benytte deg av helgrønn elektriker i Bergen sentrum

Service Elektrikeren tar servicen et steg videre, og har opprettet Grønn Elektriker i Markeveien 1: Elektrikere som raskt når ut til deg i sentrum, uten utslipp eller ekstra parkeringsgebyr. De kommer nemlig på el-løperhjul.

Gjennom 30 år har Service Elektrikeren jobbet for å tilby fantastisk service og raskt oppmøte og gjennomføring til både private og næringslivet i Bergen. Nå tar de satsingen enda lenger, med nytt oppmøtekontor i sentrum som skal fungere som hjem til helt nye el-løperhjul og en el-bil til større oppdrag.

 

Raskere og mer effektivt

– Vi har tidligere hatt avdeling i sentrum før vi flyttet, og ønsket å gå tilbake til en tilsvarende løsning, slik at vi kan tilby raskere og mer effektiv service i dette området. Nå kan vi tilby raskere oppmøte både i og utenfor bykjernen, og i tillegg bidra til et økt miljøfokus, forklarer Kristian Eek-Larsen – salgs og markedsføringsansvarlig hos Service Elektrikeren. Han tror at flere og flere i bransjen kommer til å satse mer grønt i fremtiden og håper dette vil gjøre dem enda mer merkbar i bybildet.

– Dette er en effektiv strategi for oss, fordi det i sentrum vil være både tidsbesparende og mer effektivt enn med bil. Derfor kan vi stille opp hos kunder på kort varsel, og spare både dem og oss for verdifull tid. Vi ønsker å bruke både vår og kundenes tid på det vi faktisk skal gjøre, ikke på kjøring og kø.

Nå kan du benytte deg av helgrønn elektriker i Bergen sentrum
Service Elektrikeren benytter el-løperhjul og el-bil når de betjener kunder i sentrale strøk.

Kunden er i fokus

Det er helt tydelig at for Kristian og de andre hos Service Elektrikeren er det kunden som står i fokus, og det er positivt å se at også miljø blir fokusert på. Kristian forteller at stadig flere av kundene ønsker å velge grønt, og ser at dette er en voksende trend sammen med fokus på fornybar energi og miljø.

– Vi ser på det som en investering i miljøet, og ønsker å bidra der vi kan. Kontoret i Markeveien vil ha flere av våre ansatte til rådighet til enhver tid, og skal videreføre og gjøre vårt konsept enda mer effektivt. Vi jobber oss mot en grønnere profil for hele selskapet, men dette grønne initiativet i sentrum er et veldig stort steg i den retningen.

 

Tanken trumfer realiteten

På spørsmål om hva Service Elektrikeren tenker om sirkulær økonomi, og hvordan de stiller seg til gjenbruk og reparering over utbytting, blir Kristian tankefull.

– Jeg tror at innen vårt felt er tanken på dette ofte bedre enn realiteten, innrømmer han. I våre dager er det så store utviklinger innenfor alt av el-varer, og levetiden til et produkt forbedres jevnlig. Derfor vil det å bytte ut ofte være både billigere og gi et avgjort bedre produkt enn originalen noen gang vil kunne bli. Så uansett hvor mye vi gjerne skulle ønske det, er det ikke gjennomførbart økonomisk eller i forhold til miljø, sier han.

Næring, bedrift og privat fokus

For resten av selskapet betyr det mye å få oppmøtekontor i sentrum. Elektrikerne på hovedkontoret kan rette et større fokus på store oppdrag og oppdrag utenfor bykjernen, uten at tiden forsvinner i kjøring inn og ut av sentrum på de mindre jobbene. Kristian innrømmer at deres spesialfelt med flere oppdrag ligger innenfor næringsdrivende og bedrifter, men at de trives med og ønsker å gi private hjem et like godt tilbud.

– Det blir viktig for oss at våre kunder fortsette å være like fornøyd fremover som de har vært de siste 30 årene. Med den nye ordningen slipper både vi og kunder å bry oss med ekstra utgifter som bompenger og parkeringsgebyr, og det er enda ett stort pluss for alle involverte, på toppen av alt annet, avslutter han.