Junkyard har et bredt sortiment som inkluderer hundrevis av kjente merkevarer. Utvalget i butikk vil speile det beste av det som finns i nettbutikken med merker som Nike, adidas, New Balance, Vans og The North Face, men også med spennende nyheter som Carhartt, Dickies, Butter Goods, Trasher og Polar.

OBS! Artikkelen er mer enn ett år gammel

Mote

Urban blir Junkyard hos Sundt Motehus

Junkyard, Nordens største online aktør innen streetwear, slås sammen med Varners Urban og lanseres som butikkonsept i hele Norge. Torsdag 4. mars åpner butikken hos Sundt Motehus, og med det et nytenkende, moderne butikkonsept.

Siden oppstart i 2002 som en liten skatebutikk i Trollhättan i Sverige, har Junkyard vokst seg til å bli Nordens største når det kommer til Streetwear. Nettbutikken lanserte i Norge i 2009, og nå – 12 år senere – kommer endelig butikker med utsalg over hele landet. Prosjektet er et resultat av Junkyards nye fusjon med merkebutikken Urban.

– Det er 26 Urban-butikker som blir Junkyard-butikker med fokus på omni og digitale skjermer med innhold og inntrykk fra nettbutikken. Flere butikker får helt ny innredning når de åpner i mars og april, og i de resterende vil det være mindre justeringer sier Jonas Moberg, Brand Director i Junkyard.

Daniel Nilssen fra SUNDT Motehus tror den nye fusjonen vil være spennende hos alle, men kanskje spesielt deres yngre og sporty kunder.

– Å få inn Nordens største aktør innen streetwear er selvfølgelig en spennende nyhet for oss. Så er det jo sånn at Junkyard er happy de også, for å kunne flytte inn på Torgallmenningen, storstuen i Vestlandets hovedstad Bergen. Dette blir nok et nytt godt tilbud til de unge sentrumsbeboerne som vi allerede har et godt forhold til.

Det er treffende at Junkyard lanseres som fysisk butikk nå, sammenfallende med at Covid-19 har dyttet handelen kvantesteg fremover på kort tid hva gjelder omni-konseptløsninger. Daniel tror Sundt er det perfekte stedet for Junkyard akkurat av denne grunn.

– Vi er nytenkende og i stor grad digital der kunden i praksis trenger at vi er det. Gjør det enkelt for sjefen – nemlig kunden. Dette er fremtiden!

Urban blir Junkyard hos Sundt Motehus
Senterleder Daniel Nilssen gleder seg til Junkyard, Nordens største aktør innen streetwear, åpner på SUNDT motehus torsdag 4. mars.

Styrker og utvikler

Landets mange Urban-butikker er allerede godt etablerte, også i Bergen. Fusjonen med Junkyard vil bidra med et enda større utvalg, samt en lang og rik erfaring innen e-handel, noe som vil styrke Urbans eksisterende profil betraktelig. I tillegg håpes det at fusjonen vil utvikle og videre styrke forholdet til kundene ved å inspirere og bli inspirert. En full omni-kanal gir muligheten til å bruke data basert på kundenes behov og ønsker, og utvikle dette videre, slik at opplevelsen blir fullkommen, og kundenes handleopplevelser kan utvikles til det bedre.

Daniel understreker at SUNDT er opptatt av å tilby et variert tilbud innen deres merkevarer, og tror Junkyard vil bidra til å videre fremme SUNDT som en destinasjon for tekstil på Torgallmenningen.

– Junkyard har en unik kompetanse på å glede og inspirere unge mennesker på sine digitale plattformer. De har en meget sterk erfaring med å skape trender innen sitt segment, eller å tilby trendene som eksisterer. Jeg gleder meg til å se og oppleve dette fremover.

 

Urban blir Junkyard hos Sundt Motehus
SUNDT motehus på Torgallmenningen midt i Bergen sentrum styrkes som destinasjon for moteinteresserte når Junkyard åpner den nye butikken 4. mars.

Det beste utvalget innen streetwear

– Skate og snow ligger nære hjertet til Junkyard, og vil være en viktig del av konseptet. Gjennom å være representert i de aktive miljøene skal Junkyard fortsette å skape langsiktige relasjoner med utøvere, artister og profiler innen skate og snow også i fremtiden. Ikke alle Junkyards varer kan vises i butikkene, men vi vil presentere et kuratert utvalg av det beste innen streetwear og utvikle konseptet basert på det, sier Jonas Moberg.

Junkyard har et bredt sortiment som inkluderer hundrevis av kjente merkevarer. Utvalget i butikk vil speile det beste av det som finns i nettbutikken med merker som Nike, adidas, New Balance, Vans og The North Face, men også med spennende nyheter som Carhartt, Dickies, Butter Goods, Trasher og Polar. På Junkyard finnes også egne brands som i de senere år har hatt stor suksess på det europeiske markedet, og som i kombinasjon med de eksterne varemerkene vil gi kundene et unikt sortiment å velge i, også i butikk.

Tilbake til normalen

I begynnelsen av mars åpner dørene til butikken hos Sundt Motehus, men lanseringen blir noe mer nedtonet grunnet pandemien. Jonas Moberg er likevel ikke i tvil om at åpningen vil feires hos både Junkyard og Urbans faste kunder.

– Vi regner med at verden med tiden kommer tilbake til en slags normaltilstand, hvor det blir trygt for mennesker å omgås hverandre igjen. Frem til det kommer vi ikke til å legge opp til store ansamlinger i butikk, men minner heller om at kundene gjerne får handle hos oss i nettbutikken – hvor vi alltid er åpne og har business as usual, avslutter Jonas.