Bobacha åpner på Galleriet i Bergen, og det moderne Bubble Tea-konseptet skaper nysgjerrighet i alle aldersgrupper men er ekstra populært blant den yngre garde i Gen Z.

OBS! Artikkelen er mer enn ett år gammel

Mat og drikke

Bobacha – Nå skal det boble i Bergen!

Denne måneden åpner endelig det helt nye konseptet Bobacha på Galleriet. Eier og daglig leder Hien Tran gleder seg til å introdusere konseptet til bergenserne.

– Bobacha har vært en greie i Asia og Europa i mange år. Det er et utrolig populært konsept, som bare nylig har slått an i andre byer i Norge, og nå endelig kommer til Bergen, forklarer Hien.

Hva er Boba?

Bobacha er traktet kald te, som det blandes sirup i av ulike smaker. Man får et stort utvalg forskjellige smaker, og spesielt kombinasjonen av søtt og syrlig er populær. “Boblene” i teen er det som spesielt skiller boba, eller bubble tea, fra andre kjente teprodukter. De er laget av tapioka, en stivelse som kommer fra maniok, eller cassava-roten, og er gele-lignende kuler som ligger i bunnen av glasset.

– For noen er det kanskje en litt rar kombo, og jeg tror at det er et konsept som mange først finner litt forvirrende, men som blir avhengighetsskapende etter noen forsøk, sier Hien.

Bobacha – Nå skal det boble i Bergen!
Bobacha er traktet kald te, som det blandes sirup i av ulike smaker. “Boblene” i teen er det som spesielt skiller boba, eller bubble tea, fra andre kjente teprodukter.

Hele byen gleder seg

Siden annonseringen av Bobacha i Bergen er tilbakemeldingene positive, og mange nysgjerrige kunder kommer til Hien for å spørre og grave, eller søker opp konseptet selv.

– Bergenserne er alltid klare for å prøve noe nytt og spennende, og tar godt i mot slike konsepter. Vi får spørsmål og kontaktes av folk i alle aldersgrupper, men det er nok spesielt noe som er rettet mot Gen Z. Sosiale medier gjør at vi når ut til kundene på en helt ny måte, og noe av suksessen til Bubble Tea i blant annet Oslo skyldes nok TikTok og andre sosiale medier, mener hun.

Da Bobacha åpnet i Trondheim sto det lange køer hele dagen, og konseptet har hatt stor suksess. Hien håper det sammen vil skje i Bergen.

Kvalitet og service

Da Hien skulle starte konseptet, og tok kontakt med Bobacha-kjeden, ble det diskutert om man skulle fokusere kun på Boba, eller om det også skulle være mat og snacks på menyen. Hien slo fra seg sistnevnte, og ønsker å vie hele konseptet til bobleteen. Senere kan hun igjen vurdere å utvide til andre ting.

– Jeg tror at suksess kommer fra kvalitet og service, så jeg ønsker ikke å dele oppmerksomheten. Hos Bobacha Galleriet får man enestående smak og produkter som er lagt tid og innsats inn i, som vil gjøre at kundene ønsker å komme tilbake, smiler hun.

Positiv utvikling og trend

Senterleder på Galleriet Hågen Solheim er spent på den nye åpningen, og gleder seg til å se responsen fra byens innbyggere.

– Vi ser på Galleriet som byens møteplass. Serveringsstedene er spesielt viktig for denne utviklingen, og trendy konsepter som dette er svært viktig for et sted som Galleriet. Det er også utrolig positivt at lokale aktører ser fordelene i en slik lokasjon, og velger å åpne hos oss. Det er en stor forpliktelse, men har også mange gode fordeler, forklarer Hågen.

Galleriet har i nyere tid satset i større grad på lokale konsepter og aktører, som skaper mye interesse og trafikk i senteret.

– Bobacha er et helt nytt konsept, som vi ser at vokser i popularitet ellers i landet. Det var derfor spennende og attraktivt for oss å få inn Hien og Bobacha, som vi ser at spesielt treffer en yngre målgruppe, avslutter han.

Følg med!

Er du spent på det nye tilskuddet til byen? Følg Bobacha på deres sosiale medier, og ikke gå glipp av den store åpningen! Vi venter i spenning på offisiell åpningsdato, og holder dere oppdatert.