Daglig leder Iselin Røsæther hos Tilbords Bergen Storsenter er takknemlig for alle de lojale kundene som har støttet sentrumsbutikken også gjennom den vanskelige korona-tiden.
Interiør

Iselin og Tilbords flytter – rett opp trappen

Tilbords Bergen Storsenter flytter! Men det er ingen grunn til bekymring – Iselin og gjengen hennes skal ikke så altfor langt.

– Vi flytter rett opp trappen, ler Iselin Røsæther, daglig leder hos Tilbords. Den nye butikken kan skimtes fra de gamle lokalene, så hun håper ikke hennes faste kunder lurer for lenge på hvor de er blitt av.

Lojale stamkunder

Tilbords har vært med Bergen Storsenter nesten fra starten, siden kjøpesenteret gikk fra Bystasjon til Storsenter. På denne tiden har de bygget seg opp en solid kundebase som Iselin helt tydelig bryr seg om og tenker mye på.

– Vi har en lojal kundebase som jeg ikke ønsket at skal miste oss bare fordi vi flytter. Så jeg har forsøkt å være flink med å spre ordet som best jeg kan og peke ut våre nye lokaler, slik at alle enkelt finner oss igjen. Vi holder nå til i litt mindre lokaler, ved siden av der hvor Kicks-butikken var før. Vi har egentlig bare byttet, smiler hun. I tillegg er det koselig med litt nye naboer og kanskje noen nye kunder også.

 

 

Iselin og Tilbords flytter – rett opp trappen
Tilbords Bergen Storsenter flytter en etasje opp, ved siden av der Kicks-butikken var før. Kicks overtar samtidig det gamle lokalet til Tilbords.

Glad for å kunne bli værende

Kicks skal nemlig overta Tilbords sine tidligere lokaler, og det passet fint at kosmetikk-kjeden tilfeldigvis hadde behov for litt bedre plass. For Iselin er det deilig med en fresh start i ny etasje. De har fått innredet med Tilbords sitt nye design og innredning, og er klare for en ny tid.

– Det viktigste for oss er jo at butikken skal fortsette å være her, og kan gå med overskudd i det som er en vanskelig tid. Da gjør det ingenting at vi må nedgradere litt på gulvplass. Det blir litt nytt, og det er gøy med nye naboer og forandring. Og så slipper vi permitteringer eller andre nedskjæringer. På denne måten har vi gjort alt vi kan for å sikre at vi skal klare oss videre fremover også.

For Iselin er det deilig at Bergen Storsenter ønsket å beholde butikken, og at de har tilrettelagt på en slik måte for alle involverte. Hun trives i kjøpesenteret, og setter pris på tilliten.

Iselin og Tilbords flytter – rett opp trappen
Den nye Tilbords-butikken er oppgradert med nytt design og ny innredning, klar for en ny tid.

Sosiale medier er viktigere og viktigere

Egentlig skulle den nye Tilbords-butikken åpnet 19. februar. Slik ble det ikke, med ny korona-nedstenging av sentrum. Men tiden ble brukt godt til å ordne og gjøre butikken fin, og åpningen ble pushet til 22. februar. Det ordnet seg på en god måte, og butikken slapp unna uten permitteringer denne gangen.

– Vi gjør det vi kan for å vise oss i sosiale medier, vi fremmer våre lokale tilbud og har fokus på å vise alle at vi er her, også på våre private kontoer. Det er viktig, og vi opplever at det får god respons, sier Iselin.

Hun forteller at det for de ansatte har vært en krevende tid, men trekker frem at alle gjør sitt for å bidra til å trekke kunder til butikken, Bergen Storsenter og sentrum.

 

Et fantastisk samarbeid

– Vi har vært her lenge nå og trivdes godt. Vi har et fantastisk samarbeid med andre butikker og det er et samhold i det. Vi står sammen nå i disse tider når det er mange utfordringer, sier hun, og legger til at det er deilig å se alle kundene som ønsker å støtte og bidra til sentrum.

– Det var vanskelig å se i starten av pandemien, når beskjeden var å holde seg hjemme og handle lokalt der man bor. Åpenbart bor det færre i sentrum, så mens det i distriktene var mulig å holde liv i kjøpesentrene så merket vi det voldsomt her hos oss. Det var omtrent folketomt, forteller Iselin. Nå merkes det en markant bedring, og hun tror mange er svært bevisst på å handle trygt og forsvarlig i sentrum. Hun understreker også at det i bykjernen er enklere å handle under trygge forhold, da man gjerne beveger seg mer utendørs gjennom gatene, og enkelt kan holde avstand.

– Jeg må få takke kundene som har vedlikeholdt oss, de gjør en utrolig viktig jobb, avslutter hun.