Kundeservice 24/7
Å jobbe med Duxiana har vært en drøm. Når Kjersti og ektemannen Egil Bjarne Salbu i 2005 fikk tilbud om å kjøpe seg inn og bli eiere av butikken i Bergen, var det ikke tvil om at det var noe de ønsket. Ekteparet vier nesten all sin tid til butikken, og selv om de begge nærmer seg pensjonsalder er livet med Duxiana enda ikke noe de tenker på å gi fra seg.
Kjersti er Duxianas ansikt utad, og har kontroll på salg og kunder. Egil bruker for det meste tiden sin på kontoret, eller leverer varer ut til kunder. Han trivdes best med det, men er ikke vond å be dersom Kjersti trenger litt hjelp på de travleste dagene.
– Han er flink med kundene han også, men gjemmer seg helst på kontoret, ler hun. Men Kjersti er ikke vond å be når det gjelder godord om sin kjære. Hun kan fortelle at kundene ofte får det lille ekstra når Egil gjør leveringer, og han hjelper dem gjerne med det ene og det andre i samme slengen. Det er denne typen personlige forhold og service som gjør Duxiana til det det er, mener de begge.
– Vi er tilgjengelige for kundene våre nesten døgnet rundt, og vi opplever at kundene setter stor pris på det personlige preget vi tilbyr. Jeg sitter gjerne på søndagsmorgenen og svarer på spørsmål eller gjennomfører salg, og har ikke noe imot det. For meg er det en glede å gi kundene den luksusen, sier Kjersti. Hun understreker at det er denne typen service som gjør at butikken overlever, og gjør det så godt.
– Noen av jentene i butikken forteller at faste kunder gjerne kikker inn vinduet, men går forbi dersom de ikke ser meg, ler hun, før hun understreker at de andre i butikken gir like god service som henne selv. Men det er noe med et kjent ansikt.